søndag den 8. januar 2012

7. Museumsopgave del 3

Eksperimenter med forskellige materialer til fremstilling af forskelligt julepynt.





Jeg starter med at finde mine bøger frem,
det er en del år siden, de har været brugt sidst.



En lille stjernekurv i karton,
et godt sted at begynde



Disse små koglenisser kan pynte mange steder,
de kan sågar komme op og hænge.



Trylledej, dejligt.
Især hvis der skal komme noget brugbart ud af det.
Lige nu i Nøddeskallen leger børnene bare med det,
og derefter smides det ud.



En sød skup-op nisse
Men kun til inspiration,
jeg har jo allerede lavet tre af slagsen.




En juleuro kunne være lidt hyggelig at lave


En krans af de nødder, vi ikke
nåede at spise, kan
fint pynte i køkkenvinduet.



Og et par hjemmelavede kort,
så er jeg allerede klar til at sende kort
til familien i år.
Så var jeg måske forud bare med en enkelt ting
til næste jul.


Fremstilling af ovenstående juleting bliver mit bud på, at lave et eksperiment ud fra mit besøg på Humlemagasinet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar