lørdag den 7. januar 2012

5. Pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen af dyreholdet og i tiden efter.

Evaluering af aktiviteten beskrevet under indlæg 4.:

Vi lavede et "tegnebord" og et "læsebord", børnene satte sig hurtigt der, hvor deres interesse var. Magnus og Alexander har lige fra første dag vist interesse for bøgerne, og det gjorde de også i dag. mens resten af børnegruppen fandt plads ved farver og papir.


Det er vigtigt, at få startet for musikken med fuglelyde.
Den har børnene allerede taget til sig, som en naturlig del, når vi finder fuglebøgerne frem
Dejligt


Der snakkes meget om, hvad der tegnes.
Jeg foreslår selvfølgelig fugle, og det vil alle gerne tegne.


Der er dog lige en enkelt storebror der har fødselsdag i dag,
så han må lige have en flot fødselsdagstegning af en sol.
Efter mit forslag, må der dog godt flyve en fugl på himlen ved siden af solen, der skinner.


Flotte fugle har mange farver.




Og her vises lige, at det er den her fugl, som lige er blevet tegnet.
Den blev rigtig flot, og skal selvfølgelig op og hænge på væggen om lidt.




Jeg håber, vi en dag får mulighed for at se en levende ugle,
for det er altså den fugl, der interesserer magnus mest.


Da vi kommer til siderne med havens fugle, kan han dog godt huske,
at vi har snakket om,hvad fuglene spiser i haven






Det er lidt fedt, at få lov at stå på stolen, så det går der lidt mere sport i,
end at snakke om fugle og fuglemad.

Interessen er der ikke længere, det må vi acceptere,
der gik en god halv time med fuglebøger og tegninger.
Og det syntes vi faktisk var godt gået.



Evaluering af indlæg 4.
  • Der var en del børn, der gerne ville med ind på stuen, andre valgte andre lege. Da vi præsenterede dem for bøger og papir, var alle deltagende.
  • Vi glemte at sætte cd afspilleren igang, da der skulle soves middagslur.
  • Vi fangede alles interesse, og snakken gik lystigt om fugle.
  • Børnegruppen har ikke de største forudsætninger for, at tegne fugle, deres alder taget i betragtning. Men de var selv overbevidste om, at det var fugle de tegnede, med store næb og flotte haler og vinger. Musikken har virkelig fanget dem, det er jeg rigtig glad for. Da det viser, at de har fundet en sammenhæng i vores fugleprojekt. Og de henviser også selv til billederne og fugleplakaten på væggen i vores fælles snak.
  • Jeg synes det viser, at når blot forskellige aktiviteter præsenteres på en spændende og engageret måde for børnene, så kan man få dem med til mange ting.
Denne lille prøve på en planlagt aktivitet med børnene, har gjort, at vi helt klart hopper ud i vores natur/skov projekt med børnene.
Her henvises til min biotop opg. 4
     





Ingen kommentarer:

Send en kommentar