mandag den 2. januar 2012

3. Dyreholdsopgave

Egne observationer

Det var godt jeg fik nogle fridage ml. jul og nytår, så der lige kunne komme billeder ind fra nogle flere observationer.

 Her sidder solsortefar og observerer












Og sørme, om ikke solsortemor er kommet til. Hende har jeg ikke set før. Og så fandt jeg lige ud af noget nyt. Jeg troede før, at de korn der lå på terrassen, var sorteret fra, fordi det var nogle fuglene ikke kunne lide. Men nej.... det er sørme fordi solsortene ikke kan holde sig "flyvende" eller fast med kløerne mens de spiser. Så flyver de hen og prikker til foderet, så det falder på jorden, og så kan de sætte sig der og spise. Smart.                                                              


Ny lille fugl, jeg har ikke haft tid endnu til at se i bogen, hvad det er for en.



 Ret godt billede, taget gennem ruden. Der er rigtig mange fugle i dag, det er også koldere i dag, end det har været de andre dage, så kan det nok tiltrække fuglene, at der er serveret.

















Der bliver endda også spist fra terrassen sammen med solsortemor, det kunne jeg dog ikke nå, at få et billede af.

























Musvitten hang godt fast i nettet og kom tilbage rigtig mange gange for at proviantere.

Jeg nåede ikke at få billeder af de andre fugle, der kom en Grønirsk og en Dompap flere gange, men de var hurtigt væk. Måske jeg når dem næste gang, men nu er det hverdag igen, så jeg når ikke at se mere på fugle før næste weekend, jeg tager afsted før det bliver lyst, og kommer først hjem igen, når det er blevet mørkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar