mandag den 28. november 2011

Zinktryk, 02.04.2011

Zink

Jeg går i gang med zink lige efter linoleum, føler stadig, at det lige er noget, jeg skal have overstået, så jeg har lidt ”fri-søndag” bagefter.

Har fået en ridsespids af Torben, og tænker, at det lige skal være en smal sag, at lave et par rids.

Det er det dog ikke, finder jeg hurtigt ud af. Jeg lader ridsespidsen bestemme selv. Og de første par rids gør, at det helt automatisk bliver et blad. Jeg prøver at lægge lidt pres på, og mærker hvordan det er at komme i dybden på pladen.

Jeg prøver med et nyt motiv, og ridser lidt hårdere og hurtigere. Et nyt lille blad kommer frem.

Nu vil jeg ”bestemme” lidt, så jeg styrer ridsespidsen og laver en firkløver. Det går fint.

Så jeg bevæger mig ud i en vintergæk, da jeg synes, at den jeg lavede på linoleum blev helt fin.

Jeg tager linoleum frem igen, og laver en node, inspireret af, at jeg indimellem ser et par af de små videoklip fra Nøddeskallen. Endnu engang bliver det sjovt at se, forskellen mellem trykket på zink og linoleum.

Til slut prøver jeg at styre ridsespidsen til bogstaver, og skriver mit navn. (Uden tanke for, at det bliver spejlvendt når det bliver trykt.



Jeg jubler ikke over dette fag. Måske kommer det senere i forløbet, jeg er nødt til at få det sagt højt, både i studiegruppen og på næste studiedag.

Nå, der var så ikke taget nogle billeder, af mit zinktryk, det må jeg så få gjort nu.


Det kan være lidt svært at se p.g.af lyset, og heller ikke her, kan jeg finde en kopi af det færdige produkt, jeg lægger det ind, når jeg finder det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar