mandag den 28. november 2011

Mit valg af biotop

Min biotop

Hvilken biotop har jeg valgt




Jeg har valgt et sted tæt på både min institution og på, hvor jeg bor.

Det er i et område bag ved en institution for voksne udviklingshæmmede, og jeg er kommet der tit med mine dagplejebørn, og har fortsat med at bruge det som et af mine faste ”tur-steder” sammen med vuggestuebørnene.

Der er mange muligheder for forskellige lege, og det er godt både for sanserne og motorikken, at bevæge sig i skovbunden. Samtidig er der  mange ting at opleve og snakke om sammen med de små. Turene kan enten slutte i skoven, eller ende ad en markvej til en anden institution, hvor der dyrkes et lille micro landbrug, så får børnene mulighed for, at komme tæt på en traktor og røre ved en gris, et får, et lam eller en ko.

Men tilbage til min biotop.

Ikke at jeg tror, jeg kommer til at opsøge den ofte, men man kan jo aldrig vide, hvad der kunne komme over mig en stille weekend. det er nok mere realistisk, at jeg vil besøge den sammen med vuggestuebørnene.

Basis for biotopen er et lille vandhul lige ved siden af skoven, jeg har såmænd aldrig undersøgt vandhullet nærmere, men det kan jeg så måske komme til nu.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar