mandag den 19. december 2011

Biotopopgave 2

Et efterårs/vinter besøg på biotopen

Ja så kom jeg så til den opgave, som alle forlængst har afleveret, nemlig min biotopopgave 2, og jeg kan ikke engang lave den færdig i dag, men jeg kan da få begyndt.

Jeg tog afsted med fire vinterklædte børn i barnevogn, huskede kameraet denne gang, og nogle poser til at hjemtage div. blade og planter (så må vi bare håbe, at der stadig er noget tilbage der kan bruges)

Da vi kommer frem møder der os et syn af en byggeplads, øv, det vidste jeg godt, men et byggeprojekt ser anderledes ud efter bare få uger, og tænker jeg tilbage til foråret, så så jeg jo ikke dette billede for mig, da der kun var gravet grund.



Vi lister os forbi rendegraver og andre spændende køretøjer, for at komme nærmere vores mål.



Her kan jeg ihvertfald ikke lade børnene gå selv, og jeg har heller ikke det rette fortøj på selv i dag. Det er ellers en af indgangene til skoven, men vi må finde en anden måde, at komme tæt på naturen på.
 



Jeg kan sku ikke finde ud af, at få sat de billeder som jeg vil have dem....
Nå, hovedsagen er , at drengene hygger sig, de måtte bæres ind i skoven, men så går det derefter fint.


  Bøgeblade med efterårsfarve

  Mos på træet, det er flot.





 

 Brændenælde

  Bog
Så blev dagens besøg lagt ind, jeg vender tilbage til selve opgaven, og linker hertil.

Alle planter blev taget med hjem til vuggestuen, meningen var så, at jeg skulle have dem med hjem til mig selv til nærmere studie. Det glemte jeg så, men jeg håber, at de stadig er der i morgen, og at de ikke er alt for visne.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar