mandag den 19. december 2011

1.  DYREHOLDSOPGAVE




Egne observationer:

Der bliver ikke kreeret det store hjemmelavede fugleetablissement hos mig. Vi har et fuglebad, og jeg køber et fuglehus, og vi har vist en slags foderautomat liggende i skuret. Der ud over vil jeg investere i et kamera til en redekasse, så jeg hen over foråret kan observere, hvad der sker i kassen



Der er ikke fodret fugle i vores have siden der var dagplejebørn i huset. Da vores egne børn var små, var det en yndet beskæftigelse, sammen med dem, at sørge for der var noget godt til fuglene hele året rundt af både vand og mad. Men det er med årene glemt af både fuglene og os i huset.

Derfor har det taget sin tid, inden fuglene har fundet frem til fuglehus og foder. Jeg har som regel kun weekenderne til at observere i, og i denne weekend skete der endelig noget.










Jeg har købt en vildtfugleblanding og fyldt det i foderautomaten. Så har jeg brugt fedtet efter julens klejner, og blandet noget af fugleblandingen i og lavet mine egne kolber. Jeg købte også en kokosnød med foder i til at hænge op.  Det hjemmelavede foder er dog det, de går mest efter. Tror jeg tømmer nødden, og kommer mit eget foder i, det er nok mere friskt.

En Mejse, en rødkælk og en anden lille fugl har nu besøgt fuglehuset. Jeg stod længe klar med kameraet, men det lykkedes desværre ikke, at zoome ind og trykke på udløseren før de var væk igen. Mens jeg skriver indlæg til bloggen, har Torben drukket søndagens morgenkaffe mens han har set på fugle, vældigt hyggeligt, han glemte bare at tage billeder for mig.

Terrassen bærer tydeligt præg af, at der kommer fugle og besøger mit fuglehus, der bliver i hvert fald sorteret i foderet, og det, de ikke bryder sig om, lander på terrassen. Jeg må bare væbne mig med tålmodighed, og bruge tiden mellem jul og nytår til at drikke kaffe ved køkkenvinduet.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar