mandag den 7. maj 2012



3) SÅ SKALJEG SY ET FARVERIGT LEGEHUS

Jeg tager ned på arbejde med alle stofferne, symaskinen, sytråd og sysæke.
Det er nemmere, at det hele er der, hvor det skal bruges, og der er ro og fred til, at arbejde uforstyrret i weekenden.



Jeg vælger det andet bord, det er både større og højere,
og jeg har målt, at jeg har stof nok til det.


Det ene stykke passer endda perfekt til top,
uden jeg behøver at klippe det til.


Jeg laver læg i stoffet, så det passer rundt i hjørnerne.
Jeg syr disse læg, hvilket gør, at "dugen" passer ned over bordet.


Jeg vælger det orange stof til endegavlene,
og syr applikationer på.

 
Jeg får syet begge endegavle og får klippet siderne samt zig zagget rundt om dem og kantet dem, så er de klar til at blive gjort færdige. men dagen er alligevel gået hurtigt, og jeg vælger at pakke sammen og sy det færdigt hjemme. Jeg sætter nåle i rindt om bordet, så jeg ved, hvor jeg skal sy de andre sider på.

Jeg har lavet stykkerne så tilpas store, så jeg kan lade dem overlappe på midten, og så både endestykker og sidestykker går rundt om bordbenet.

Nu flytter jeg systuen hjem til mig selv igen, så må jeg blive færdig hen over de næste aftener.




Jeg har sat nåle i hele vejen rundt om det røde stof på bordet,
så er det let, at sætte sidestykkerne fast efter dem.


Det er et stor stykke at sidde med.




Det færdige "hus" lagt ud på gulvet.
Det ser nu meget godt ud.



Den grønne side med myrer i bunden,
bondegårdsdyr og flyvende insekter.



Endegavlen med frugter og bier


Den gule side med blomster og insekter,
mariehøns og sommerfugle


Den anden endegavl med grøntsager og bier.


Så blev huset færdigt, og jeg kan tage det med på arbejde i morgen tidlig. Jeg skal åbne, så det er monteret og "indflytningsklar" inden de første børn møder.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar